Waarschuwing: JavaScript is uitgeschakeld in uw browser. Hierdoor kunt u mogelijk niet alle vragen in deze enquête beantwoorden. Controleer de instellingen van uw browser.

Mini- enquête BIG II

Korte vragenlijst over de wet BIG II

Beste verpleegkundige,

De wet BIG II heeft tot grote onrust geleid onder verpleegkundigen.  Duizenden verpleegkundigen voelen zich door de voorstellen in deze wet aan de kant gezet. En dat gevoel is terecht en goed te begrijpen, want deze wet doet geen recht aan het verpleegkundige beroep.

Op initiatief van de SP zal er een debat worden gehouden in de Tweede Kamer over alle toestanden rondom de wet BIG II. Natuurlijk zal het debat gaan over hoe het zover heeft kunnen komen. Dat is belangrijk, maar als SP kijken we ook graag verder. We willen terugblikken maar vooral ook vooruitkijken en onderzoeken hoe we het mooie beroep van verpleegkundige ook voor de toekomst aantrekkelijk kunnen houden.

Daarom willen we graag van u en uw collega’s horen wat er in de plaats van de wet BIG II moet komen. Wat kan anders, of gaat het nu al goed? Is  differentiatie tussen verpleegkundige beroepen nodig of juist niet? En hebben we daar wetten voor nodig of moet differentiatie volgen uit de praktijk?

Het invullen van deze enquête vergt minder dan 5 minuten van uw tijd. We hopen dat u mee wilt doen. En wellicht wilt u ook collega’s wijzen op dit onderzoek? Hoe meer mensen er mee doen, hoe beter het beeld wordt. De gegevens worden uiteraard vertrouwelijk behandeld en mocht u dat willen dat kunt u de vragen ook anoniem invullen. Uiteraard informeren wij u over de resultaten.

Hartelijk dank voor uw medewerking,

Maarten Hijink
SP-Kamerlid, woordvoerder Zorg en Welzijn

Henk van Gerven
SP-Kamerlid, woordvoerder Zorg en oud-huisarts

Heeft u naar aanleiding van deze enquête nog vragen stuur dan een email naar zorg@sp.nl.

Deze enquête wordt anoniem afgenomen.

De gegevens die worden vastgelegd bevatten geen gegevens die tot u zijn te herleiden. Behalve als er in een vraag naar is gevraagd.